KLASSRESA

Hallå klassen.
Tänkte ha en lite undersökning här.
Eftersom att det blev så mycket kaos pga att vi inte kunde bestämma oss för vart vi ska åka.
Så tycker jag personligen att vi alla ska lämna förslag på vart ni tycker att vi kan åka.

Sen får vi ju tänka på hur vi ska kunna tjäna ihop mera pengar till klasskassan.

Några saker som vi kan göra är:
Måla tavlor, göra smycken eller designa väskor/tröjor
(För vi har ju tjejer i klassen som är awesome på det)
Ha tjejkvällar, där vi t ex ger råd om makeup,
eller ger massage, manikyr eller liknande.
Ansiktsmålning på IKEA, Mcdonals kanske eller något liknande.

Detta är ju bara lite tips på vad vi kan göra.
Vi alla måste hjälpa till så att vi får ihop pengar om vi vill nånstans.
Så snälla söta tjejer, skriv antingen komentarer eller inlägg för att berätta vad ni vill.
Och som jag skrev i första inlägget så tas allt dumt bort!
man får inte kommentera negativt ang andras förslag!!

Komentera eller skriv nu tjejer, vi måste komma igång med detta!
Puss/ Emelie L

Kommentarer
Postat av: Anonym

för att tjäna pengar!

som du sa bilda grupper några få och ha tjejkväll med antingen kompisar eller mammor och ge make up råd mot betalning, ansiktsmåling p mcdonalds, ikea, dagis? barnkalas? . kanske baka? eftersom vi har så många storbakare i klassen /fanny

2009-11-02 @ 20:43:04
Postat av: Anonym

Vi måste iaf tänka realistiskt. De är förbjudet att "tvinga" folk att betala med egna pengar för "skolresor" och de är inte okej att låta nån stanna hemma för att den inte har råd att betala med egna pengar som nån sa.

2009-11-02 @ 23:08:02
Postat av: alex

angående ansiktsmålning på mcdonald's tänkte jag bara säga att det inte går. mcdonalds har egenanställda värdinnor med utbildning som gör deras ansiktsmålningar!

däremot kan vi kolla med typ citygalleriorna, dom brukade göra sådant förut. sen typ, jag vet inte, toys'r'us? kanske inte funkar... aja :)



XOXO alexandra

2009-11-03 @ 19:12:10
Postat av: Natta

Jag tycker vi ska hela klassen först prata om det här och kolla så att alla är med på vad som bestäms. Jag personligen har ingen lust att jobba en massa på min fritid för att få ihop pengar. Jag gjorde det förut i 2 ½ år för att få ihop pengar till en "välgorenhetsresa" för 10 personer i princip varje vecka och till och med då var det svårt att få ihop pengar, tänk då att vi ska på en "rolig" resa för bara vår skull. Om den är i utbildningssyfte blir det nog lättare men ändå, Det är sånt otroligt slit och vi är typ 30 pers. Jag hoppas att vi är realistiska som personen längre upp skrev.

2009-11-03 @ 19:29:22
Postat av: Emma

Jag tycker även det är fel av er nu som kommenterat att sitta och säga att det ena eller andra är förbjudet. Bara för att två personer i klassen inte vill göra någonting stort så ska hela klassen göra någonting annat för det? Jag tycker heller inte du natta kan ta som argument att du jobbade för två år sen och därför inte vill göra det nu. Vi kan ju inte behöva ''lida'' för att du jobbade för två år sedan? Vi kanske inte har gjort det och därför är villiga att kämpa lite för att göra någonting vi minns med klassen. En middag kan man ha när som helst, det här handlar ju om ett minne för livet. Vi kommer kanske aldrig mer träffa varanndra och då är det väl roligt att man har gjort någonting riktigt stort tillsammans. Jag tycker bara det är fel att sitta och kommentera anonymt också när vi vet vilka två det är i klassen som inte vill åka. Det tycker jag ''inte är okej'' ;)

2009-11-03 @ 19:44:31
URL: http://karinemma.blogg.se/
Postat av: Sofie S

Jag tycker att vi först ska fokusera på att försöka jobba in pengar på olika vis, och inte fokusera på att folk ska lägga in pengar från egen kassa. För jag förstår att alla inte kan lägga in pengar, som jag själv t.ex. jag har inget jobb, och det är inte särkilt skojj att gå till föräldrarna om pengar hela tiden , det är väldigt mycket annat runt studenten som kostar. och sen tycker jag vi fokuserar på varandra och inte vart vi ska någonstans , för är de viktigare vad vi åker?än att vara med varandra i klassen.

2009-11-04 @ 10:20:31
Postat av: Alexandra

Självklart ska ingen tvingas till att arbeta på sin fritid eller att ge pengar ur egen kassa :) Men då får dom också acceptera att andra i klassen vill åka någonstans. Bidrar man inte med jobb eller pengar behöver man ju inte följa med. Det är ju självklart bara upp till dom som vill. Fast det skulle ju vara himlans kul om alla ville :) Men, men...

Sen tycker jag att vi kan försöka vara lite positiva, allt blir ju vad vi gör det till!



And btw, det ÄR LAGLIGT att låta dom som inte vill bidra med pengar/jobb stanna hemma, så länge man gör det som en "vängrej" och inte i ett utbildningssyfte som de uteblivande kan förlora på skol- och betygsmässigt. Tänkte bara tillägga det innan fler personer hittar på egna reglar :)



puss och kram klassen

2009-11-04 @ 17:47:06
Postat av: Natta

Måste få försvara mig lite bara, jag menade mer att det tar sån otrolig tid och är ett väldans slit att få ihop pengar till en stor resa för så många personer. Jag håller med om att vi borde fokusera på att vara tillsammans än Vad vi gör. Och jag tycker att vi ska ta det muntligt hela klassen :)

2009-11-04 @ 18:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0