Framme i London!

Hejsan!
Nu är jag och Hanna framme i London och i tryggt förvar, haha.
Vi kom fram igår vid 22.30 engelsk tid och blev hämtade av U som jag bor hos. Hanna fick stanna över natten hos oss, för att hennes syster inte var hemma igår kväll, så U hade fått sparka ut en av hennes tre söner för natten.

Imorse så gick vi upp vid 9-tiden, och skrev ut lite kartor och grejer, för idag skulle vi ju ta oss härifrån Pinner till våra praktikplatser. Vi skulle visst byta tunnelbana fyra eller fem gånger och skiljas åt halvvägs. Vi, eller i alla fall jag har ALDRIG varit så rädd och nervös som då. Allt gick dock superbra, och jag var framme i Kentish Town, Camden, som området där jag jobbar heter två timmar innan jag skulle vara där. Då hade jag tid att gå runt och titta på allt, för det stället är helt otroligt. Det finns en jätte HarryPottrig bokhandel och en hel massa annat konstigt skit, det är som en liten Cirkus stad. Den här veckan jobbar jag på en teater, så jag var där på en liten "intervju" idag, och imorgon är det stängt där, så då ska jag läsa på lite om Oliwe Twist, för jag ska få göra kostymer till den teatern. Jag ahr dock tänkt att utforska London lite istället, men det är en hemlis!
Börjar jobba "på riktigt" på Onsdag och då ska jag först få följa med på shopping och sedan ska jag få gå loss med saxar och grejer,  för kostymerna till Oliwer ska vara "fattiga" och trasiga. Helkul!

Efter jobbet åkte jag till Picadilly C och utforskade lite, mötte Hanna vid femtiden och så gick vi och käkade..

OM jag kommer att kunna använda dator något mer (lite adapterstrul..) så kommer jag att skriva mer om vad vi gör på www.loiz.se, imorgon kväll har vi t.ex. tänkt att ta en sväng på Oxford St.

Som Hanna skrek när vi höll på att bli överkörda idag, "LIVING THE DREAM!".

Ha det så skoj i kalla sverige (JA! DET ÄR VARMT HÄR!) /LOVISA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0